Beleidsvisie en missie

KWIEK (Kunnen Willen Is Een Kunst) is de volleybalvereniging van Damwâld met 80 leden. KWIEK staat bekend om de prettige verenigingssfeer en streeft ernaar deze gezelligheid vast te houden. We bieden volleybal op verscheidene niveaus en verwachten sportieve inzet van alle teams om vertegenwoordiging op alle niveaus te kunnen vasthouden.

De volleybalvereniging KWIEK wil vooral een breedtesportvereniging zijn. Met heren senioren teams in de promotie en derde klasse en een 3-tal senioren damesteams in de promotieklasse, tweede klasse en de derde klasse doen wij in de regio redelijk goed mee.

Wij willen ambitieus volleyballen, maar het moet tegelijk gezellig zijn. Voor de competitie spelende leden streeft de vereniging naar een evenwichtige opbouw van de klassenindeling van de teams.

Daarnaast streeft de vereniging naar handhaving van het bestaande niveau en promotie naar een hogere klasse. De vereniging heeft helaas op het moment geen jeugdafdeling en graag zou het bestuur zien dat deze groep zich in de loop van de tijd toch weer opbouwt, omdat de jeugd uiterst belangrijk voor de vereniging voor het waarborgen van ons voortbestaan.

De vereniging streeft ernaar om in de NEVOBO-competities per klasse, en in alle leeftijdsgroepen, zowel bij de meisjes als bij de jongens, te zijn vertegenwoordigd. Dit maakt het mogelijk om door middel van goede en gerichte training en opleiding en om voor een goede doorstroming te zorgen, zowel binnen de jeugd als van de jeugd naar de senioren.

Tenslotte kent de vereniging ook een recreantenafdeling die het leuk vinden buiten competitieverband het volleybal te beoefenen spelen wekelijks hun partijtje.